اما در این میان معضل همیشگی گروهها و کانال ها نیز وجود دارد و آن عضو کردن بدون اطلاع مردم و خسته و ملول شدن مخاطبین از پیام هاست. این مشکل در استفاده از شبکه های اجتماعی واقعا وجود دارد و افراد حق دارند انتخاب کنند در گروهی عضو نباشند و یا پیام های یک گروه را دوست نداشته باشند. اما نکته ای که حائز اهمیت است بحث حمایت از یک گروه می باشد. شاید پیام های یک گروه خیریه چندان برای ما جالب نباشد و یا اصلا نخواهیم در گروهی عضو باشیم اما گاهی بودن ما در یک گروه خودش نوعی حمایت محسوب می شود. برای مثال من با اینکه از پیام های گروه واتساپ خیریه سلمان خوشم نمی آید اما چون این خیریه را می شناسم و به اصل کارهای نیک اعتقاد دارم در این گروه می مانم تا ازین طریق آنها را حمایت کرده باشم. این نکته هم مطرح است که شاید در میان دهها پیام این گروه که برای من جالب به نظر نمی رسد پیامی بیاید که من ببینم و بتوانم در امری خیر شرکت کنم و ازین طریق توشه ای برای آخرت خود بسازم.
در هر حال افراد در هنگام ترک گروههای نیکوکاری به این دو مورد هم فکر کنند و این گروهها را مانند سایر گروههای رایج شبکه های اجتماعی تلقی نکنند. انجمن های خیریه با توجه به وظیفه ذاتی خود می بایست دائما به انجام کارهای نیک دعوت کنند تا مبادا مشمول آیه (و لا یحض علی طعام المسکین – و به اطعام نیازمندان دعوت نمی کند) نشوند. لذا با صبر و بردباری از این مجموعه ها حمایت کنیم.