موضوع CRM و خیریه ها | انجمن خیریه سلمان
نیکوکاری سلمان

توزیع سبد غذایی

تهیه مسکن

درمان و سلامت

ازدواج و جهیزیه

کمک هزینه تحصیلی

فرهنگ سازی

نیکوکاری سلمان

توزیع سبد غذایی

تهیه مسکن

درمان و سلامت

ازدواج و جهیزیه

کمک هزینه تحصیلی

فرهنگ سازی

نوشته های بلاگ

موضوع CRM و خیریه ها

مهر 7, 1399 فرهنگ
موضوع CRM و خیریه ها

کلمه CRM به معنای مدیریت ارتباط با مخاطب می باشد. موضوعی که در دهه های اخیر همزمان با رشد فناوری و تکنولوژی پر رنگ تر شده است و تقریبا تمام مجموعه های قوی و منسجم به این موضوع می پردازند و برای آن هزینه های گاها بزرگی انجام می دهند.

شاید بسیاری از کسب و کارهای گذشته تمام انرژی و نیروی خود را صرف فروش محصول یا خدمات می کردند اما امروزه این مورد بر هیچ مدیر مدبری مخفی نیست که اهمیت حفظ مشتری و ایجاد روابط دوستانه و مستمر با او می تواند تضمین تداوم فروش یک مجموعه باشد. این موضوع در کسب و کارهای عادی یک پدیده مالی محسوب می شود اما بحث در موضوع خیریه ها کمی متفاوت با کسب و کارها است. خیریه های معتبر مراکز عام المنفعه ای هستند که هدفشان از افزایش درآمد پر کردن جیب خودشان نیست بلکه افزایش کمک به اقشار نیازمند است. البته ماهیت افزایش درآمدی ایشان با سایر کسب و کارها روندی یکسان دارد برای همین نیاز به سیستم CRM یا مدیریت نیکوکار امری واجب و بسیار ضروری است و خیریه هایی که چنین سیستم هایی را ایجاد کرده اند قطعا با رشد چند صد درصدی درآمدها مواجه شده اند. رشد درآمد خیریه منجر به رشد کمک به اقشار نیازمند می شود و این آرزوی هر نیکوکار و خیریه ایست.

اما در این میان حلقه ای مفقوده وجود دارد که خیریه ها را در تکمیل سیستم ارتباط با نیکوکار دچار مشکل می کند و آن موضوع طفره رفتن نیکوکاران از دادن اطلاعات فردی به خیریه ها با عنوان مخفی بودن کار خیرشان است! اینکه بعضی خیرین با این دید که اگر مثلا شماره همراه و اسم کامل خود را به مامور خیریه بدهند دیگر کارشان مخفی و لله نیست از دادن اطلاعات امتناع می ورزند. این مورد نیز با اینکه حاکی از نیت های شریف این عزیزان است حاکی از نوعی کوتاه نگری در موضوع کمک به خیریه هاست. نیکوکاران باید تلاش کنند سیستم ارتباط با نیکوکاران خیریه ها روز به روز کامل تر و جامع تر شود. وقتی سروکار با خیریه هاست صدقه انواع مختلفی پیدا می کند. حتی گاهی دادن یک شماره تلفن چون در راستای توسعه خیریه است می تواند یک صدقه محسوب شود. چه اشکالی دارد ما مامورین و مسئولین خیریه را که معمولا امانت دار اطلاعات نیکوکاران و مددجویان هستند امین خود بدانیم و به آنها اعتماد کنیم. آنها برای اعلام نیازها و احتیاجات فقرا چگونه با ما در ارتباط باشند؟ آیا اگر من شماره همراه خود را به خیریه ای بدهم و آنها بتوانند نیازهای فقرا را برای من پیامک کنند اشکالی دارد؟ این طور ما هم بیشتر در جریان کارهای خیریه قرار می گیریم و حتی می توانیم بیشتر کمک کنیم و توشه ای برای آخرت برگزینیم. لذا از تمامی نیکوکاران عزیز درخواست می کنیم خیریه ها را در تکمیل اطلاعات یاری کنند.

از بهترین نرم افزارهای CRM و مدیریت مددجویان و نیکوکاران خیریه ها می توان به نرم افزار شرکت ایرانمهر اشاره کرد.

خیریه سلمان

Salmancharity.ir

خواننده عزیز. حتما نظر با ارزش خودتون رو در مورد این مطلب در زیر برامون درج کنید. و اگه از مطلب خوشتون اومد اونو در شبکه های اجتماعی خودتون منتشر کنید.

برچسب:
5 1 رای
امتیاز شما به این مطلب
اشتراک
با خبر شدن از

0 نظرات
بازخورد درون خطی
مشاهده تمام نظرات